fredag 12 juni 2009

Den långa vägen till Internet

Nu ska jag berätta hela historien om varför denna blogg verkar nerlagd:

Det började med att vi ville anlita ett företag som heter VTR. Normalt så står de i varje gathörn och försöker snärja en men nu såg vi inte röken av dem. Tillslut fick vi tag i adressen till närmaste kontor och åkte det. Då visade det sig att deras kablar inte sträckte sig ända hit så det gick inte att anlita dem. Då vände vi oss till konkurenten Telefonica. De har massa krav för att man ska få anlita dem men det verkade som att det skulle vara tillräckligt med mitt VISA-kort som säkerhet. Efter en vecka ringde de och sa att det inte gick eftersom mitt id-kort gått ut.

Som jag tidigare berättat så hjälpte vår granne, Alvaro, Patricio att få anlita Telefonica utan kontrakt eller dylikt. När de väl kom för att instalera det så visade det sig att min dator inte alls ville ha med internet att göra. Nu har jag rensat den och haft mig och nu verkar allt funka som det ska. Hurra!

Inga kommentarer: