onsdag 12 mars 2008

Tillbaka i vardagen

Nu börjar jag komma in i vardagen igen. Pojkarna har börjat på respektive skola och dagis och jag har träffat min handledare och varit på jobbet. Försöker ta det lite lugnt med Andys tid på dagis även om han tycker att det är väldigt "loligt" att vara där. I måndags var vi bara där och hälsade på, i går blev det 9-14 eftersom jag träffade min handledar Per och idag 8-14. I morgon blir det väl till 16. Axel älskar att vara tillbaka på sin skola (förskoleklass) och tycker det är rent bedrövligt att jag ska hämta honom redan klockan 3 idag igen. I går fick jag hämta honom redan kvart över 2 eftersom han skulle på hemspråksundervisning på Tyska skolan på gatan brevid. Det var bara han och en pojke till (som varit ensam under hela hösten) och en rar liten fröken. 80 minuters spanska i veckan blir det. Det blir nog jättebra, igår pratade de om kroppsdelarna. Axel kan de nog redan (utan hjärna som han hade lärt sig) men det är viktigt att de upprepas, det går snabbt att glömma annars även om jag försöker prata spanska med dem så mycket som möjligt.

Inga kommentarer: