torsdag 13 mars 2008

Rutiner

Nu börjar vi hitta rutiner i vardagen även om vi fortfarande bor hemma hos mamma och pappa. Visserligen varierar hämtning och lämning varje dag men det känns som vi börjar hitta rutinerna. Klockan ringer halv 7 och då går alla upp, utan min mamma som redan är uppe. Jag kär på mig och barnen och så går vi ner och äter av frukosten som som genom ett trollslag redan står på bordet. Idag lämnades Andy klockan 8 med bil och därifrån tar jag och Axel spårvagnen till hans skola. Från hans skola tog jag ytterligare en spårvagn och var på jobbet 8.30. När vi kommer hem är det mellanmål, något snabbt och enkelt som kan slängas fram med en gång. Sen är det lek fram till Bolibompa klockan 6. Under den här tiden försöker jag vara med barnen, inte plocka undan, tvätta eller hänga tvätt. Medan barnen tittar på Bolibompa lagar jag middag och städar undan lite. Klockan 7 är det middag. På så sätt kan man sitta kvar en stund vid matbordet, prata, dricka ett glas vin och umgås med barnen. Efter maten låter jag allt stå kvar på bordet för då ska pojkarna ska bada och läggas. Efter de har somnat kan jag i lugn och ro plocka undan efter middagen.

Inga kommentarer: