måndag 20 juli 2009

Morgon

Klockan är kvart i 8 på morgonen. Jag har ätit frukost och P har precis åkt till jobbet. Jag försöker väcka barnen utan större resultat. De har ju vinterlov. Själv har jag bara tvätt och disk att ägna mig åt förutom barnen och jag håller på att bli tokig! Min underbara granne har sökt ett jobb åt mig så jag hoppas på att få komma på interjuv. Själv har jag inte sökt nåt men nu har jag i alla fall ett CV på spanska för att kunna söka. Tyvärr är arbetsdagarna här långa, 9 timmar + 1- 1 timme lunch och jag vill kunna hämta Andy när han slutar förskolan 17.30. Har funderat på att söka jobb som engelskalärare men jag vill ju komma ut och träffa folk så då kanske idealet inte är att stänga in sig med 30-40 10-åringar.... Nu ska jag gå och hänga tvätt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ojoj. Vinter alltså? O ingen potatis har ni heller. Attans attan. Här njuts det av svensk sommar o bortsett från nån regnskur då o då så är det lätta kläder som flexar solbrända armar som gäller här.

Lycka till i jobbjakten. Hälsa min favoritchilenare. Tjingeling. /Tuomo

Angelica Jensen sa...

Lycka till!

Helena sa...

hejhopp!

jag heter helena och brukar läsa din blogg.ska själv till santiago i september för att läsa spanska.var i chile i våras och blev helt såld på landet!!!

tänkte höra om du har lust och tid att ses någon dag när jag kommit till santiago.jag kommer 6 september...

MVH Helena Rylander

Anna sa...

Hej Helena, Självklart!!! Mitt hemnummer är 5582523, det är bara att ringa. Hur länge stannar du? Kram A